Mizuno


 


Unfortunately there are no products in this category.

Please try again another time!

Mizuno merk beleving

MIZUNO

Het bedrijf MIZUNO werd in 1906 in Osaka opgericht door Rihachi Mizuno en zijn jongere broer Rizo. In het begin verkocht de winkel verschillende westerse sportproducten, waaronder honkbalartikelen. Maar binnen korte tijd groeide Mizuno uit tot een echt sportmerk, dat op maat gemaakte sportkleding verkocht.

Beide broers hadden een passie voor de honkbalsport en richtten zich op de productie van honkbalkleding en accessoires in een poging om de sport naar Japan te halen. Ze verhuisden het bedrijf in 1910 naar Umeda-Shinmichi in Osaka en noemden het ‘Mizunoshop’. In 1913 begonnen ze met het maken van prestatieverbeterende artikelen. Het merk breidde later uit naar andere sporten en ontwierp in 1933 met de ‘Star Line’ de eerste golfclubs die in Japan werden gemaakt. Slechts twee jaar later werd Mizuno’s golfshowroom de grootste ter wereld.

Het merk bleef uitbreiden en opende zijn eerste fabriek in 1934 in Osaka. Het merk richtte zich nu op meerdere sporten, waaronder skiën en tennis. In het begin van de jaren 60 kwamen er meer mogelijkheden voor het Japanse sportmerk. De Olympische Spelen van 1964 kwamen naar Tokio en kreeg de kans om deze te sponsoren. Hetzelfde gold voor de Olympische Winterspelen in Sapporo in 1972.

Mizuno’s internationale reputatie als fabrikant van sportartikelen van de hoogste kwaliteit werd gevestigd in de jaren 70 toen het bedrijf begon met het exporteren van golfclubs naar Europa. Mizuno richtte ook een fabriek op in Europa, Mizuno Corporation UK Ltd. (Verenigd Koninkrijk).

In 1987 werd Rihachi’s kleinzoon Masato Mizuno het hoofd van het merk. Hij bracht nieuwe ideeën en marketingkennis, waardoor het merk zich op veel sporten ging richten om aan de behoeften van zoveel mogelijk mensen te voldoen. Rond die tijd lanceerde Mizuno zijn eerste serieuze hardloopschoenen, met nieuwe materialen en technologieën.

Mizuno’s beroemde Wave technologie verscheen voor het eerst in 1997. Anders dan Nike’s Air technologie, plaatst de Wave technologie een synthetische en flexibele Wave plaat onder de hiel voor superieure demping.

Vandaag de dag verkoopt Mizuno producten voor hardlopen, tennis, voetbal, handbal, volleybal, hockey en nog veel meer.

Sinds de oprichting van Mizuno meer dan 100 jaar geleden, heeft het merk wereldwijde erkenning gekregen en veel samenwerkingen op hun sneakers aangetrokken met bekende merken als Patta, Highsnobiety, Hanon, Footpatrol en Carefree.

We use cookies to improve our website, to analyze the traffic on the website, to make the website work properly and for the link with social media. By clicking Yes, you consent to the placing of all cookies as described in our privacy and cookie statement.