Converse All-Star Optical White Ox

€ 65,00 (including VAT 21%)
In stock - Delivery 2 - 3 werkdagen
Specifications
EAN code M7652
Description

De All-Star Chuck Taylor Optical White Ox M7652, met deze lage variant van de Converse kun je je overal vertonen. Deze schoenen maken jouw look uniek en ook door iedereen gedragen, filmsterren, rockers en fashion-bloggers zorgen er iedere keer weer voor dat deze sneaker nooit uit de mode raakt. Een must voor elke garderobe voor zowel dames als heren. Converse werd het meest bekend met de All-Star schoen, gemaakt van een canvas upper & rubberen zool en in eerste instantie bedoeld als performance basketbalschoen. Converse koop je makkelijk, veilig en snel Online bij Boomboxx.nl

  • All-Star Chuck Taylor Optical White Ox 
  • Productcode: M7652
  • Optical White Canvas
  • Logo achterkant en binnenkant schoen
  • Bijzonderheden: valt een have tot maat groter!   

Het Amerikaanse merk Converse is in 1908 opgericht door Marquis Mills Converse. Onder de bedrijfsnaam Converse Rubber Shoe Company rolden de eerste sportschoenen van de fabrieksband die, zoals de naam al doet vermoeden, gemaakt waren van rubber. In 1917 introduceerde Marquis werelds eerste performance basketbalschoen, die gemaakt was van canvas en een rubberzool had; de All Star.

In 1918 nam Converse de volgende belangrijke stap door het aannemen van een jonge basketbalspeler, Chuck Taylor, die als vertegenwoordiger aan de slag ging. In de loop der jaren verbeterde Chuck Taylor de All Star, waar Converse zo tevreden over was dat hij de schoen naar hem vernoemde. Hiermee was de All Star de eerste gesigneerde basketbalschoen. Tevens is het officiële Converse All Star Patch logo van zijn hand. Deze ontwikkelde hij om extra bescherming te bieden aan de enkel. De invloed van Chuck Taylor is enorm geweest. Hij gaf door heel Amerika basketbalclinics, die zo enthousiast werden ontvangen dat basketbal in no time de populairste sport van Amerika werd en Converse daarmee het grootste sportmerk.

In de afgelopen jaren is Converse uitgegroeid van een sportgeoriënteerd merk naar een fashion/lifestyle merk met een uitgebreide schoenen-, kleding- en accessoirecollectie. Het jaar 2008 stond in het teken van het honderdjarige bestaan met als rode draad de Converse Connectivity Campagne waaraan allerlei bekende artiesten hun samenwerking verleenden. Converse slaagde erin om speciaal voor haar honderdjarige bestaan het talent van Pharrell Williams, Santogold en Julian Casablancas te bundelen voor een nieuw genreoverschrijdend nummer: “My drive Thru”. De viering van het honderdjarige bestaan stond in het teken van het feit dat Converse in de afgelopen honderd jaar voortdurende de status-quo wist te doorbreken.

Converse en muziek zijn altijd 2 handen op 1 buik geweest. Dit heeft zich ook de afgelopen jaren geuit in o.a. de Converse Mixtape, The Right To…Tour, Converse Nights en natuurlijk de Converse Compound op Lowlands, Pinkpop en Laundry Day.

Comments