SOLD OUT / UITVERKOCHT
Carhartt beanie acrylic watch hat 100acrylic i02017585700 soft green heather wintermuts Carhartt beanie acrylic watch hat 100acrylic i02017585700 soft green heather zoom Carhartt beanie acrylic watch hat 100acrylic i02017585700 soft green heather superzoom
1 2 3
 

Carhartt Acrylic Watch Hat | Soft Green Heather

€ 20,00 (including VAT 21%)
Not in stock
Specifications
EAN code 4058459180510
Description

Carhartt mutsen, van functionele workwear tot regelrechte streetfashion iconen. De functionele Carhartt workwear mutsen bedoeld voor werklui kregen een cultstatus door de New Yorkse hiphop scene. Via de hiphopcultuur verspreidden de mutsen van Carhartt zich over de hele wereld, en zoals het vandaag nog steeds is met een tijdloze uitstraling. Word de Carhartt kleding veelal aangepast voor de Europese markt maar deze puur Amerikaanse versie niet, en herkenbaar door de vierkante Carhartt patch.

  • Carhartt Acryl Watch Hat | Soft Green Heather
  • Artikelnummer: I020175-85700
  • 100% Acryl
  • Kleur: Soft Green Heather
  • Warm & Comfort
  • EAN 4058459180510
  • Carhartt logo Patch

Carhartt is opgericht door Hamilton Carhart. Hamilton werd in 1855 geboren in Macedon Lock en had een droom om een succesvol zakenman te worden. Deze droom wist hij te verwezenlijken dankzij een creatieve ondernemersgeest en een flinke dosis volharding. Zijn creatieve manier van zakendoen blijkt onder meer uit zijn naamsverandering. Om ervoor te zorgen dat zijn naam zou opvallen tussen die van andere zakenmannen, plakte Hamilton een extra “t” achter zijn achternaam. Maar een aparte naam alleen was niet genoeg, hij wilde zich ook onderscheiden met unieke producten. Nadat hij met een spoorwegingenieur had gesproken, ontwierp hij een overall speciaal voor spoorwegarbeiders, iets waar voor die tijd nog nooit iemand aan had gedacht. In 1889 begon Carhartt zijn gelijknamige kledingbedrijf, met slechts vier naaimachines telde Carhartt op zijn hoogtepunt zeventien kledingfabrieken en drie katoenmolens. Zo ging Carhartt kleding letterlijk “from the mill to millions”. In 1937 overleed Hamilton op 82-jarige leeftijd, maar zijn bedrijf leeft voort want Carhartt is nog steeds een familiebedrijf. 


Meer dan een eeuw na de oprichting van het bedrijf maakte Carhartt in 1994 de oversteek naar Europa. Deze move bleek een schot in de roos. Veel Europese skateboarders, BMX’ers, graffitischrijvers en MC’s voelden zich direct aangetrokken tot de authentieke en supersterke kleding van Carhartt. Inspelend op dit succes kwam Carhartt in 1997 met een specifiek Europese lijn: Carhartt Work in Progress. Met deze lijn geeft het merk een Europese twist aan zijn Amerikaanse workwear klassiekers. Hoewel Carhartt WIP kleding is aangepast aan het actieve leven in de stad, worden er geen concessies gedaan aan de kernwaarden van het merk. Kwaliteit, duurzaamheid en comfort blijven de belangrijkste uitgangspunten. Tevens is er gekozen voor Europese productielanden waaronder Griekenland en Turkije.

Comments